Klovn – Tilbage til hverdagen.
Nogle elsker det, andre kan ikke holde ud at se det, men alle kender Klovn.
Det startede med en TV-serie fyldt med hverdagsdramaer, ubehagelige parmiddage og menneskelorte i kattebakker. Hverdagen på den kiksede men sjove måde.
Efter 6 sæsoner rykkede Casper og Frank ind i biograferne og ud på eventyr. Først på en episk kanotur i Klovn The Movie, for dernæst at rykke teltpælene op i Klovn Forever, hvor de to karakterer stod ved en skillevej og udsigten til måske at skulle afbryde samarbejdet. ‘Casper’ jagtede sit internationale gennembrud i USA og ’Frank’ blev efterladt i Danmark som nybagt far.
I sæson 7 vendte de endelig hjem som serie på TV 2. Tilbage til 10 korte afsnit, tilbage til de små dramaer og genkendelige dilemmaer.
Hjem til TV 2.
Opgaven bestod derfor ikke i at udbrede danskernes kendskab til Klovn, men i at gøre dem opmærksomme på, at Klovn var tilbage i den originale form, iført den originale uniform, bestående af hvide underhylere, hjemmesko, morgenkåbe og kasket. ’Tilbage til hverdagen – i hamsterhjulet’ blev derfor vores koncept for kampagnen og udgangspunktet for plakaten for serien.
For første gang smeltede vi det velkendte logo sammen med seriens hovedkarakter Frank og kampagnens koncept, så 7. sæson fik en ny men genkendelig visuel identitet med et indbygget kampagnebudskab.
Timingen på kampagnens elementer og placering gik op i en højere enhed, da de netop var timet lige efter sommerferien på placeringer – fx S-togstationer, hvor målgruppen samles netop for at vende tilbage til hverdagen.